Szara i pospolita

Tym razem będzie o jednych z najbardziej niedocenionych przeze mnie zwierząt, które spotkałem na Helgolandzie.

Obfitość gatunków ptaków, które można tam spotkać sprawiła, że dwóm gatunkom fok tam występujących, poświęciłem zdecydowamime za mało uwagi.

Na Helgolandzie można spotkać fokę szarą i fokę pospolitą. Co ciekawe foka szara jest bardziej pospolita niż jej kuzynka.

Oba gatunki są do siebie bardzo podobne, jednak foka szara ma zdecydowanie bardziej "pociągły" pysk. W przypadku młodych osobników najłatwiej rozpoznać je po ułożeniu dziurek w nosie.

Jeśli chodzi o fokę pospolitą, to nie zawsze łatwo ją wypatrzyć.

Na początku myślałem, że nie udało się sfotografować żadnej z nich. Na szczęście pośród wielu zdjęć fok szarych znalazło się kilka ujęć foki pospolitej.

Wbrew pozorom foki, to trudny temat fotograficzny. Często przebywają w większej grupie i mało się poruszają. Dlatego trzeba poświęcić sporo czasu, aby zrobić im ciekawe zdjęcia. Mam nadzieję, że podczas mojej następnej wizyty na tej wyspie, będę mógł poświęcić tym zwierzętom zdecydowanie więcej uwagi.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kropiatka

Wodniczek

Zimorodkowy zawrót głowy